fot. New Holland

Ciągniki New Holland T6 i T7 AutoCommand będą teraz dostępne z inteligentnym układem hamulcowym przyczepy, który poprawia stabilność podczas jazdy ciągnika z przyczepą oraz zapewnia synchronizację procesu hamowania przy redukcji prędkości jazdy ciągnika z wykorzystaniem przekładni napędowej i bez użycia hamulców.

Opatentowany układ hamulcowy wykrywa redukcję prędkości ciągnika i oblicza siłę hamowania za pomocą czujnika momentu obrotowego w przekładni. Elektronicznie sterowany zawór hamulcowy przyczepy automatycznie włącza hamulce przyczepy, aby zmniejszyć jej prędkość w tym samym tempie, co ciągnik, bez uruchamiania hamulców zasadniczych.

Oznacza to, że w momencie hamowania, ciągnik nie jest popychany przez przyczepę, która zatrzymuje się w takim samym tempie co on.

Układ hamowania nie wymaga żadnych modyfikacji w przyczepie. New Holland uważa, że droga zatrzymania ciągnika i przyczepy jest praktycznie taka sama jak w przypadku samego ciągnika, a jednym zadaniem operatora jest zmniejszenie prędkości jazdy za pomocą przekładni.

New Holland