John Deere 6135R
fot. John Deere

John Deere po raz kolejny znalazł się w rankingu najcenniejszych marek na świecie sporządzonym przez firmę konsultingową Interbrand.

W porównaniu z rokiem poprzednim, John Deere awansował o cztery miejsca, zajmując 88 lokatę. Wartość marki szacowana jest na 5,4 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Pierwsze miejsce w rankingu zajęło Apple, wyprzedzając Google i Amazon, a wartość tych marek szacowana jest odpowiednio na 214,480, 155,506 i 100,764 miliarda dolarów.

Odbywający się po raz dziewiąty ranking opiera się na trzech kluczowych obszarach – wynikach finansowych marki, wpływie na decyzje zakupowe i działaniach zmierzających do budowania lojalności i zrównoważonego popytu wśród klientów.

John Deere jest jedyną firmą z branży rolniczej, która znalazła się w pierwszej setce rankingu. W 2011 roku wartość marki szacowna była na 3,65 miliarda dolarów.

Interbrand