fot. Massey Ferguson

Grupa AGCO w skład której wchodzą takie marki jak Challenger, Fendt, Massey Ferguson i Valtra, odnotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży netto o 12,6% w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła ona około 9,4 mld dolarów.

Rok 2018 był lepszy dla firmy w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 16% i wyniosła 2,2 mld dolarów. Największy wzrost sprzedaży dotyczył opryskiwaczy oraz sprzętu do zbioru traw i zbóż.

Popyt na urządzenia przemysłowe zmniejszył się nieznacznie w Europie Zachodniej, ale nie zakłóciło to dalszego rozwoju firmy w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie sprzedaż wzrosła o prawie 17% do poziomu 5,4 miliarda dolarów (w roku 2017 było to 4,6 miliarda dolarów).

AGCO spodziewa się, że rentowność gospodarstw rolnych w 2019 roku nieznacznie poprawi się w całej Europie Zachodniej, głównie dzięki korzystnym cenom pszenicy i bardziej stabilnej produkcji roślinnej.

AGCO prognozuje, że sprzedaż netto w 2019 roku zatrzyma się na poziomie 9,6 miliarda dolarów.

AGCO