Minister rolnictwa i rozwoju wsi, Jan Krzysztof Ardanowski, wziął udział w konferencji pt. ?Patriotyzm konsumencki w budowaniu silnej Polski?.
Szef resortu rolnictwa w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na konieczność budowania świadomości polskich konsumentów oraz utożsamianie ich z produktami pochodzącymi z Polski i budowanie patriotyzmu konsumenckiego.
? Chcemy, aby polscy konsumenci byli świadomi wyborów, jakie są przez nich dokonywane. Ważne jest również, aby wybierając asortyment swoich zakupów kierowali się również dobrze rozumianym interesem Polski ? stwierdził minister Ardanowski.
? Polska ma dobrą, wysokiej jakości żywność i to jest nasz atut. Trzeba jednak przekonać do niej konsumentów w kraju i za granicą, uzbroić w wiedzę, dać im argumenty i w sposób racjonalny zachęcić do określonych zachowań handlowych na rynku, aby świadomie wiedzieli jak się zachować.
? Świadome kupowanie polskich produktów to patriotyzm konsumencki, to świadome budowanie silnej Polski.
MRiRW