Niemiecka spółka Continental, która jest jednym ze światowych liderów jeżeli chodzi o produkcję opon dla samochodów osobowych oraz użytkowych, coraz mocniej zaznacza swoją obecność w sektorze rolnym, stawiając na automatyzację i digitalizację.
Inteligentne rozwiązania cieszą się w rolnictwie coraz większym zainteresowaniem, a Continental może pochwalić się nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniem w zakresie kamer, radarów i lidarów umożliwiających bezpieczną pracę maszyn rolniczych sterowanych automatycznie.
Continental ma już w swojej ofercie wszystkie czujniki potrzebne do monitorowania otoczenia, które znajdują swoje zastosowanie w ustaleniu toru jazdy pojazdu, ale mogą też być używane w automatyzacji procesów rolniczych.
Jedną z nowości niemieckiego przedsiębiorstwa jest druga generacja inteligentnego systemu monitorowania otoczenia wokół pojazdu ? ProViu 360. Sprawia on, że panoramiczny obraz z kamer cyfrowych przedstawiający widok z lotu ptaka jest wyświetlany na ekranie dotykowym w rozdzielczości HD, a docelowo ma on stać się systemem inteligentnym wzbogaconym o dodatkowe, cenne informacje, takie jak odczyt radaru czy poziom ciśnienia w oponach.
Celem jest, aby wszelkie oznaczenia, piktogramy i komunikaty tekstowe były nakładane bezpośrednio na obraz z kamery, tworząc na ekranie wyświetlacza wrażenie rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki temu system będzie w stanie pokazać informacje o stanie pojazdu (np. ciśnieniu w oponach) czy przeszkodach na drodze.
Continental chce brać także czynny udział we wprowadzaniu na rynek w pełni zautomatyzowanych pojazdów i maszyn. Przykładem może być tutaj opona VF TractorMaster Hybrid, która zostanie zaprezentowana na tegorocznych targach Agritechnica w Hanowerze. Nowością jest tutaj fakt, że opona została wyposażona w technologię VF oraz czujniki umożliwiające ciągły monitoring ciśnienia i temperatury opony. Rozwiązanie to zwiększa wydajność, produktywność oraz komfort pracy operatora, przyczyniając się również do mniejszego zużycia paliwa oraz bieżnika, a także mniejszych kosztów przestojów i konserwacji.
W przyszłości podobna technologia ma zostać wykorzystana w monitorowaniu pasów napędowych kombajnów, poprawiając niezawodność maszyn rolnych, dając możliwość wykrycia potencjalnych awarii, zanim jeszcze się pojawią. Aktualnie Continental testuje koncepcję inteligentnego pasa napędowego do kombajnów wraz z firmą CLAAS.
Continental