Danone GmbH planuje zamknięcie fabryki w Rosenheim w lipcu 2021 roku. Oznacza to, że z posadą pożegna się około 160 pracowników, a 220 gospodarstw mlecznych straci odbiorcę swojego surowca.
Potrzeba dostosowania się do trendów konsumenckich
W środę grupa Danone poinformowała, że ??chce zamknąć zakład mleczarski w Rosenheim. Zamknięcie fabryki jest efektem negocjacji z radą zakładową ? napisała grupa Danone w komunikacie prasowym.
Zakład będzie kontynuował produkcję do końca lipca 2021 roku. Powodem zapowiedzianego zamknięcia jest około 70% niższe obłożenie i potrzeba dostosowania się do zmieniających się trendów konsumenckich.
Richard Trechman, dyrektor zarządzający Danone, ogłosił, że chce opracować uczciwy plan socjalny z radą zakładową i wesprzeć pracowników w znalezieniu nowego zatrudnienia. Chcą również zbadać możliwości w zakresie przejścia pracowników do innych fabryk Danone.
220 rolników musi szukać innego odbiorcy
Zamknięcie zakłady będzie mieć również poważne konsekwencja dla 220 producentów mleka. Krajowe gospodarstwa mleczne tracą wiarygodnego klienta ? poinformował burmistrz Rosenheim, Gabriele Bauer, w komunikacie prasowym.
Nie chodzi tu o anonimowe przemysłowe fabryki rolnicze, ale o stuletnie rodzinne gospodarstwa rolne. Według Bauera są one mocno zagrożone, co wymaga zastosowania pilnych rozwiązań.
Danone chce wesprzeć hodowców bydła mlecznego, którzy zaopatrują zakład w procesie pozyskiwanie nowych odbiorców mleka.
? W razie potrzeby zaoferujemy specjalne usługi doradcze, aby umożliwić naszym partnerom sprawne przejście do nowych mleczarni ? powiedział Richard Trechman.
W nadchodzących tygodniach Danone planuje również nawiązać konstruktywny dialog z miastem Rosenheim na temat przyszłości miejsca, w którym znajduje się zakład.
Josef Steingraber, dyrektor zarządzający Bawarskiego Stowarzyszenia Rolników w Rosenheim, jest zasmucony zamknięciem zakładu w Danone.
? To bardzo smutne, ponieważ zamyka się firma z wieloletnimi tradycjami. Nasi rolnicy byli w dobrych rękach i zawsze bardzo dobrze współpracowało nam się z Danone.
Steingraber zapewnił, że wraz z grupą producentów mleka Rosenheim-Bad Aibling będzie szukał najlepszych możliwych rozwiązań i nowych klientów w ciągu najbliższego półtora roku.
Źródło: www.agrarheute.com