przyczepy zbierające Fendt Tigo
fot. Fendt

Dealerzy Fendta i Kuboty znaleźli się w czołówce najnowszego zestawienia CLIMAR Dealers Satisfaction Index (DSI).

Coroczna ankieta online bada jakość relacji pomiędzy producentami ciągników, a ich dealerami w 14 różnych obszarach, takich jak wizerunek marki, marketing, części zamienne, serwis posprzedażowy, gwarancja, materiały reklamowe, pomoc techniczna, szkolenia, opłacalność, oferty finansowe czy ochrona przed kradzieżą.

W tegorocznym badaniu udział wzięło udział ponad 1000 dealerów z 10 krajów (Austria, Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Węgry, Włochy, Polska, Holandia i Wielka Brytania). Ex aequo pierwsze miejsce zajęła Kubota i Fendt zdobywając 14,5 punktu, a następnie John Deere i Valtra z wynikiem punktowym 13,4.

W przypadku Kuboty, osiągnięty wynik jest kontynuacją dobrych relacji z dealerami w roku 2017. Fendt, podobnie jak John Deere, Case IH i Valtra, poprawił swoje wyniki. Spadki zauważalne są w przypadku takich marek jak Massey Ferguson, Deutz-Fahr, New Holland, Same i Claas.

Jeżeli chodzi o punkty przyznawane za wizerunek marki, pierwsze miejsce zdobył Fendt z wynikiem 17,1 punktu, a na drugim miejscu znalazł się John Deere z dorobkiem 17 na 18 punktów.

W porównaniu do ubiegłorocznych wyników, CLIMMAR zauważył, że istnieje pozytywny rozwój jeżeli o takie obszary jak chociażby ochrona przed kradzieżą. Organizacja jest zadowolona z postępu jaki postąpił w ostatnich latach, ale uważa, że ​​wciąż jest pole do poprawy, ponieważ średnie wyniki wciąż odbiegają od maksimum, które wynosi 18 punktów.

CLIMMAR (Centre de Liaison International des Marchands de Machines Agricoles et Réparateurs) reprezentuje 16 krajowych stowarzyszeń (ponad 19 000 dealerów) i ich członków w sektorze maszyn rolniczych i wyposażenia.

CLIMMAR