Wzrost zamożności społeczeństwa sprawia, że ludzie coraz bardziej wzbogacają swoją dietę mięsem. Analitycy szacują, że popyt na mięso drobiowe będzie najbardziej dynamiczny i to właśnie ten gatunek mięsa zanotuje największy wzrost konsumpcji w perspektywie najbliższych 10 lat.
Spekuluje się, że mięso drobiowe będzie wybierane przez 41% konsumentów, wieprzowina przez 24%, a wołowina przez 19%. Pozostałe 16% mają stanowić inne gatunki mięsa.
Czynnikiem który będzie stanowił o popularności drobiu będzie przede wszystkim jego cena, dostępność i wysokie walory smakowe. Drób nie będzie także nudził konsumentów – szacuje się, że każdego roku na świecie pojawia się około 65 nowych produktów convenience, które powstają w oparciu o mięso drobiowe.
Głównym obszarem wzrostu konsumpcji drobiu będzie Azja. Produkcja wzrośnie natomiast najbardziej w Brazylii.
KIPDiP