Francuski producent maszyn budowlanych i rolniczych, Manitou testuje dwa prototypy przenośnych ładowarek teleskopowych wyposażonych w hybrydowe i całkowicie elektryczne silniki opracowane przez grupę Deutz.
Obie maszyny zostały opracowane przy współpracy z e-Deutz, czyli oddziałem grupy Deutz, zajmującej się opracowywaniem nowych technologii napędowych. W prototypie hybrydowym silnik wysokoprężny Deutz TCD 3.6 o mocy 75 kW (100 KM) został został zastąpiony przez silnik elektryczny TCD 2.2 o mocy 55 kW i silnik elektryczny o mocy 20 kW / 48 V. W pełni elektryczna ładowarka teleskopowa Manitou MT 1135 jest wyposażona w zasilacz samochodowy 360V, silnik elektryczny o mocy 60 kW i akumulator o mocy 30 kWh.
Obie maszyny zostały zaprojektowane w celu obniżenia ogólnych kosztów eksploatacji i zużycia paliwa oraz obniżenia emisji. Manitou jest pierwszym klientem technologii opracowanych e-Deutz.
Prezes i dyrektor generalny z Manitou, Michel Denis twierdzi, że umożliwia to spółce zwiększenie istniejących zakresów hybrydowych i elektrycznych.
? Integracja napędów elektrycznych z naszymi ładowarkami teleskopowymi wygląda bardzo obiecująco i daje ciekawe perspektywy na przyszłość.
Manitou