fot. Krzysztof Przepióra

Z raportów dotyczących kanadyjskiego rynku jaj wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż jaj wzrosła o blisko 7%. Obserwatorzy rynku nie mają wątpliwości, że wzmożony popyt na jajka wynika ze zmian, jakich w ostatnim czasie dokonały w swoim menu restauracje typu fast food.

Jeszcze do niedawna – podobnie jak w Polsce, jajka znajdowały się przeważnie w produktach oferowanych przez restauracje szybkiej obsługi w tak zwanym menu śniadaniowym. Aktualnie kanapki i produkty zawierające jaja dostępne są w menu większości koncernów restauracyjnych przez cały czas, kiedy są one czynne.

Z wyników sprzedażowych osiąganych przez sieć McDonald’s wynika, że taka korekta sprawiła, że sprzedaż produktów z dominującą obecnością jaj wzrosła w szybkim czasie aż o 25%.

Zdaniem ekspertów z Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, aktualna sytuacja, jaka ma miejsce w Kanadzie wynika przede wszystkim zmiany świadomości konsumentów. Do niedawna uważano, że jedzenie zbyt dużej liczby jaj może nie być korzystne dla zdrowia. W ostatnich latach mit ten został obalony, co sprawia, że coraz więcej osób wprowadza do swojej diety większą ilość jajek.

Źródło: KIPDiP