automaty z mięsem
fot. Fotolia

Lidl GB, który w tym roku obchodzi 25 rocznicę swojej działalności, ogłosił, że zainwestuje rekordowe 15 miliardów funtów w brytyjskich rolników i dostawców żywności w ciągu najbliższych pięciu lat.

Inwestycja idzie w parze wraz z tempem wzrostu dyskonta i ma zapewnić jego dostawcom wsparcie i możliwości potrzebne do dalszego inwestowania i rozwijania własnych firm.

Już jakiś czas temu sieć zobowiązała się do pozyskania 100% świeżego drobiu bezpośrednio z brytyjskich gospodarstw. Teraz Lidl zobowiązał się również do zwiększenia sprzedaży świeżego mięsa i świeżych produktów pochodzących z Wielkiej Brytanii o ponad 10% w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Dodatkowe inicjatywy sieci na rzecz dostawców obejmują:

– długoterminowe umowy, które mają zapewnić pewność dostawcom i pozwolić inwestować w przyszłość, pomagając im tworzyć nowe miejsca pracy i rozwijać działalność.

– program dla młodych rolników, mający na celu wspieranie młodych gospodarzy.

Jednym z rolników korzystających z obu inicjatyw jest Sam Bailey. Sam należy do Grassroots Dairy Partnership, czyli inicjatywy powstałej w ramach długoterminowej umowy Lidla z firmą Müller. Jak twierdzi długofalowa stabilność, jaką zapewnia jego umowa, pomaga mu rozwijać działalność.

– Ponieważ nasz biznes nadal się rozwija, bardzo ważne jest, aby nasi dostawcy pozostali w centrum naszych planów rozwojowych. Między innymi dlatego zainwestujemy co najmniej 15 miliardów funtów w ciągu następnych pięć lat. Nasza działalność jest zawsze tak dobra jak działalność naszych dostawców, więc nasze inwestycje i zobowiązania są kluczowe dla zapewnienia im możliwości inwestowania i rozwijania się razem z nami – powiedział Ryan McDonnell, dyrektor ds. Handlowych w Lidl GB.

– Nasze długoterminowe współprace z rolnikami są bardzo ważne w czasach niepewności gospodarczej. Ponieważ w 2019 roku obchodzimy nasze 25-lecie, jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zaangażowani we wspieranie naszych dostawców tutaj w Wielkiej Brytanii i oferowanie w przyszłości naszym klientom produktów pochodzących z Wielkiej Brytanii.

– Nasze gospodarstwo zdecydowało się na duże inwestycje. Program stałej ceny, jaki oferuje Lidl dał nam pewność, na niestabilnym rynku. Umożliwi nam to ochronę naszych inwestycji, a jednocześnie zapewni bezpieczną przyszłość dla naszego biznesu – powiedział Fran Bell, hodowca bydła mlecznego zaopatrujący Lidl za pośrednictwem Müllera.

Lidl ma obecnie 6-procentowy udział w rynku i kontynuuje ambitne plany ekspansji, dzięki którym supermarket otworzy 50-60 nowych sklepów w 2019 roku. W czerwcu dyskont ogłosił inwestycję o wartości 500 mln funtów w Londynie w ciągu najbliższych pięciu lat, ponieważ otwiera nowe sklepy w stolicy.

TPS

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Podaj swoją nazwę użytkownika