mięso drobiowe
fot. Fotolia

Niemieckie organizacje drobiarskie prowadzą intensywne starania w celu wprowadzenia etykietowania mięsa drobiowego nazwą kraju pochodzenia, które serwowane byłoby w restauracjach.

Na mocy obecnie obowiązujących przepisów, Niemcy znakują mięso sprzedawane w handlu detalicznym. Ponadto prowadzone są działania promocyjne mające przekonać konsumentów o wyższości mięsa drobiowego wyprodukowanego w Niemczech na tle mięsa z innych krajów.

Teraz niemieccy producenci chcieliby, aby w menu restauracji oraz innych opisach dań obowiązkowo znajdowała się informacja, z jakiego kraju pochodzi mięso wykorzystywane do przyrządzenia posiłku.

Dalsza promocja niemieckiego mięsa na rodzimym rynku, może w szerszej perspektywie czasowej stanowić zagrożenie dla polskiego eksportu – informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Niemcy są największym odbiorcą eksportu polskiego mięsa drobiowego, a tylko w dwóch pierwszych miesiącach 2019 roku Polska wyeksportowała do Niemiec około 34 tysięcy ton czyli 15% eksportu ogółem.

KIPDiP

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Podaj swoją nazwę użytkownika