Niemieckie organizacje drobiarskie prowadzą intensywne starania w celu wprowadzenia etykietowania mięsa drobiowego nazwą kraju pochodzenia, które serwowane byłoby w restauracjach.
Na mocy obecnie obowiązujących przepisów, Niemcy znakują mięso sprzedawane w handlu detalicznym. Ponadto prowadzone są działania promocyjne mające przekonać konsumentów o wyższości mięsa drobiowego wyprodukowanego w Niemczech na tle mięsa z innych krajów.
Teraz niemieccy producenci chcieliby, aby w menu restauracji oraz innych opisach dań obowiązkowo znajdowała się informacja, z jakiego kraju pochodzi mięso wykorzystywane do przyrządzenia posiłku.
Dalsza promocja niemieckiego mięsa na rodzimym rynku, może w szerszej perspektywie czasowej stanowić zagrożenie dla polskiego eksportu ? informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.
Niemcy są największym odbiorcą eksportu polskiego mięsa drobiowego, a tylko w dwóch pierwszych miesiącach 2019 roku Polska wyeksportowała do Niemiec około 34 tysięcy ton czyli 15% eksportu ogółem.
KIPDiP
U nas na to nie wpadną