fot. Fotolia

Amerykańska firma Just zajmująca się produkcją roślinnych alternatyw dla jaj, może pochwalić się bardzo dynamicznym rozwojem w ostatnich kilku miesiącach.

Ekspansja na rynku lokalnym nie zadowala jednak Amerykanów, którzy planują systematyczne rozszerzenie swojej działalności również na rynku europejskim.

Przedsiębiorstwo specjalizuje się między innymi w sprzedaży pakowanego w plastikowe butelki płynu roślinnego, z którego możliwe jest przyrządzenie ?jajecznicy?, która wygląda i smakuje niemal tak samo jak prawdziwa.

Just zawarło przed paroma dniami porozumienie z Eurovo Grup, które jest jednym z wiodących europejskich dystrybutorów pakowanych, pasteryzowanych oraz suszonych jaj. Porozumienie ma pomóc amerykańskiej firmie w dotarciu do klienta masowego niemal we wszystkich europejskich krajach.

Współpraca Just i Eurovo ma charakter przyszłościowy. W tym momencie Just jest firmą eliminującą z rynku jaja kurze, ale Eurovo poprzez kooperację ma kontrolę nad przyszłym rozwojem rynku, co pozwoli jej na zwiększenie ekspansji albo na redukcję ryzyka.

KIPDiP