Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 11 września wystartowała ogólnopolska kampania informacyjna ?Produkt polski?, która została poprzedzona konferencją prasową w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Celem kampanii jest celem kampanii jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w kwestii łatwiejszej identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców i ma przyczyniać się do budowania patriotyzmu konsumenckiego.
Na mocy wchodzących w życie przepisów prawnych, producenci będą mogli zamieścić na opakowaniu informację o krajowym pochodzeniu danego towaru poprzez wprowadzone oznaczenie ?Produkt polski?.
Zamieszczenie oznaczenia ?Produkt polski? ma być dla konsumentów sygnałem, że dany towar został wyprodukowany w Polsce, co najmniej w 75% z polskich surowców.
? Jesteśmy krajem otwartym. Nie możemy i nie zamierzamy zamykać granic. Naszym celem jest jednak dotarcie do Polaków, bo to oni podejmują ostateczne decyzje w sprawie zakupów ? powiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi, Jan Krzysztof Ardanowski podczas konferencji prasowej.
? Polska żywność to jest najlepszy wybór jaki może się trafić polskim konsumentom. W Polsce mamy do czynienia z rolnictwem zrównoważonym, czyli typem rolnictwa, który powinien być promowany w całej Europie. To jest dzisiejszym paradygmatem, a nie jak największy efekt produkcyjny.
MRiRW