fot. Valtra

Firma Valtra wypuściła na rynek siedem nowych ciągników serii A4 o mocy 75-130 KM w ramach aktualizacji swojej oferty.

Pierwotnie w skład serii A wchodziły tylko dwa modele ciągników o mocy od 88 do 103 KM, jednak ciągle rozwijający się rynek ciągników i rosnąca różnorodność zastosowań spowodowały, że Valtra rozszerzyła swoją ofertę do siedmiu modeli.

Nowe modele serii A, zasilane są przez silniki AGCO Power Stage 4. Trzy najmniejsze modele wyposażone są w trzycylindrowe silniki 3,3-litrowe, podczas gdy cztery większe modele wykorzystują czterocylindrowe 4,4-litrowe silniki.

Wszystkie modele działają zgodnie z normami emisji Tier 4, dzięki skutecznemu i oszczędzającemu przestrzeń systemowi selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). Wyjątkiem jest model A74, który zamiast tego wyposażony jest w chłodzony układ EGR.

Valtra twierdzi, że nowe silniki w połączeniu z wysokociśnieniowymi układami wtrysku common rail injection generują wysoki poziom mocy i momentu obrotowego.

Inne cechy nowych ciągników serii A4 to między innymi innowacyjna konstrukcja podwozia. Wyróżnia się krótkie podwozie z rozstawem osi 2250 mm (A74, A84, A94), średniej wielkości podwozie z rozstawem osi 2430 mm (A104, A114) i długą ramą z rozstawem osi 2500 mm (A124, A134).

Nowa seria A4 posiada przekładnie na skrzynię biegów 12×12, z sześcioma biegami w dwóch zakresach. Nowa seria A może osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 40 km/h.

Modele z trzema cylindrami mają w standardzie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej osi, z opcją zamontowania hydraulicznie uruchamianego mechanizmu różnicowego Hi-Lock. Hi-Lock jest standardem w czterocylindrowych średnich i długich modelach podwozi.

Czterocylindrowe modele są również wyposażone w układ hydrauliczny z podwójną pompą, który może wytworzyć 98 litrów na minutę. Modele z długim podwoziem posiadają udźwig wynoszący 5,2 tony.

Nowa seria A4 posiada również nową konstrukcję kabiny.

– Nowa kabina jest wygodna i ergonomiczna, dzięki czemu traktor jest przyjemny i łatwy w użyciu – twierdzą eksperci z firmy Valtra.

W kabinie znajdują się elektroniczne elementy sterujące 4WD, blokada dyferencjału, podnośnik mocy, przepustnica ręczna, przycisk pamięci obrotów silnika i WOM.

Źródło: Valtra