Zespół ds. badań i rozwoju firmy FPT Industrial, prowadzi prace nad projektem technologii wodorowych ogniw paliwowych, która w perspektywie długoterminowej mogłaby doprowadzić do powstania nowego paliwa o zerowej emisji, które mogłoby być wykorzystywane między innymi w rolnictwie.
Podczas pokazów na targach IAA w Hanowerze, koncepcja napędzanego wodorem pojazdu została zaprojektowana ze zbiornikiem paliwa z włókna węglowego, z którego wodór przepływa bezpośrednio do ogniw paliwowych w celu wytworzenia energii elektrycznej o mocy 400 kW (536 KM).
FPT Industrial, czyli marka znana ze współpracy z takimi firmami, jak Case IH, New Holland i Steyr, uważa, że ??wodór mógłby być wytwarzany lokalnie za pomocą odnawialnych źródeł, takich jak biometan, wiatr lub energia słoneczna.
Warto przypomnieć, że New Holland już kilka lat temu we współpracy z FPT Industrial zaprezentował ciągniki napędzane wodorem. NH2, czyli ciągnik o mocy 50 kW, zdobył złoty medal na francuskim pokazie SIMA w 2009 roku. Prototyp drugiej generacji prezentowany na targach Agritechnica 2011 posiadał moc wynoszącą 100kW (135 KM).
Realizacja projektu została w pewnym momencie wyciszona, aby skupić się na ciągniku napędzanym metanem, ale koncepcja pojazdu użytkowego prezentowana na targach IAA potwierdza, że ??technologie wodorowych ogniw paliwowych nadal są bardzo ważnym punktem programu FPT Industrial.
FPT Industrial