FPT Industrial - technologia wodorowych ogniw paliwowych
fot. FPT Industrial

Zespół ds. badań i rozwoju firmy FPT Industrial, prowadzi prace nad projektem technologii wodorowych ogniw paliwowych, która w perspektywie długoterminowej mogłaby doprowadzić do powstania nowego paliwa o zerowej emisji, które mogłoby być wykorzystywane między innymi w rolnictwie.

Podczas pokazów na targach IAA w Hanowerze, koncepcja napędzanego wodorem pojazdu została zaprojektowana ze zbiornikiem paliwa z włókna węglowego, z którego wodór przepływa bezpośrednio do ogniw paliwowych w celu wytworzenia energii elektrycznej o mocy 400 kW (536 KM).

FPT Industrial, czyli marka znana ze współpracy z takimi firmami, jak Case IH, New Holland i Steyr, uważa, że ​​wodór mógłby być wytwarzany lokalnie za pomocą odnawialnych źródeł, takich jak biometan, wiatr lub energia słoneczna.

Warto przypomnieć, że New Holland już kilka lat temu we współpracy z  FPT Industrial zaprezentował ciągniki napędzane wodorem. NH2, czyli ciągnik o mocy 50 kW, zdobył złoty medal na francuskim pokazie SIMA w 2009 roku. Prototyp drugiej generacji prezentowany na targach Agritechnica 2011 posiadał moc wynoszącą 100kW (135 KM).

Realizacja projektu została w pewnym momencie wyciszona, aby skupić się na ciągniku napędzanym metanem, ale koncepcja pojazdu użytkowego prezentowana na targach IAA potwierdza, że ​​technologie wodorowych ogniw paliwowych nadal są bardzo ważnym punktem programu FPT Industrial.

FPT Industrial