Fiński producent ciągników rolniczych ? firma Valtra rozszerzyła serię A, wprowadzając dwa nowe modele ciągników: Valtra A104 HiTech oraz Valtra A114 HiTech.
Nowa przekładnia HiTech posiada cztery zakresy z czterema stopniami powershift (16×16) i została w pełni zoptymalizowana do prac polowych i przydomowych. Daje ona możliwość uzyskania sześciu prędkości roboczych od 4 do 12 km/h. Opcjonalnie została ona wyposażona w przekładnię z biegami pełzającymi 32×32, która umożliwia uzyskanie prędkości poniżej 100 metrów na godzinę przy prędkości obrotowej 1400 obr/min.
Nowe modele z przekładnią powershift HiTech 4 zostały zaprojektowane z myślą o płynnej i komfortowej pracy przy zminimalizowanym użyciu pedału sprzęgła. Ciągnik obsługiwany jest za pomocą przełączników kołyskowych na ergonomicznie umieszczonej dźwigni. Zakres automatycznych i programowanych funkcji pozwala operatorowi skupić się na osprzęcie i otoczeniu roboczym, podczas gdy ciągnik dba o zmianę biegów.
Dzięki nowym elektronicznym elementom sterującym wyposażonym w joystick, można zarządzać amortyzatorem SoftDrive, blokadą narzędzia hydraulicznego i zadaniami ładowacza czołowego, które mogą być jeszcze bardziej precyzyjnie obsługiwane.
Modele ciągników Valtra serii A z przekładnią HiTech 4 oferują nowy poziom komfortu kierowcy. Oba modele mogą być opcjonalnie wyposażone w mechaniczną amortyzację kabiny z dwoma drążkami Panharda dla zwiększenia stabilności. Poziom amortyzacji można regulować, tak jak w ciągnikach Valtra serii N i T.
Łatwiejsze jest także monitorowanie osiągów ciągnika dzięki zupełnie nowej desce rozdzielczej. Tablica przyrządów została zaprojektowana z myślą o doskonałej czytelności nawet w pełnym słońcu. Wyświetlacz można łatwo dostosować, aby wyświetlał informacje dotyczące konkretnego zadania roboczego.
Modele Valtra A104 HiTech i Valtra A114 HiTech 4 są napędzane czterocylindrowymi silnikami AGCO Power AWFC o mocy do 100 i 110 KM. Silniki zgodne z wymogami Stage IV zawierają tylko technologię oczyszczania spalin SCR, redukującą emisje przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów serwisu do minimum. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, nowe modele serii A mogą teraz być również wyposażone w przedni WOM oraz TUZ.
Valtra